Rządowe ograniczenia skutecznie odcięły młodych Chińczyków od gier online
27 lutego 2023, 07:13Podczas dorocznej konferencji chińskiego przemysłu gier wideo, która odbyła się w Kantonie, zaprezentowano raport dotyczący wpływu państwowych regulacji ilość czasu, jaką najmłodsi mieszkańcy Państwa Środka spędzają przy online'owych grach wideo. Raport opisuje skutki wprowadzonych w połowie 2021 uregulowań, zgodnie z którymi operatorzy serwisów z grami wideo mogą oferować dostęp do nich osobom nieletnim jedynie w piątki, soboty, niedziele i święta w godzinach od 20 do 21.
Cyfrowe gry wojenne USA i Chin
17 kwietnia 2012, 17:54Guardian twierdzi, że w ubiegłym roku USA i Chiny dwukrotnie w tajemnicy przeprowadziły gry wojenne w cyberprzestrzeni. Kolejne są planowane na maj bieżącego roku.
Sztuczna inteligencja wygrała w wieloosobowym pokerze. Padła ostatnia granica
12 lipca 2019, 10:26Przed dwoma laty program Libratus wygrał w pokera z czterema zawodowcami. Wielodniowy turniej był rozgrywany w konwencji jeden na jednego, a ludzie ponieśli sromotną klęskę. Dla sztucznej inteligencji był to olbrzymi krok naprzód, jednak nawet współtwórca Libratusa, profesor Tuomas Sandholm, nie wierzył, by SI poradziła sobie jednocześnie z większą liczba graczy. Uczony właśnie udowodnił sam sobie, że się mylił.
Naukowcy we Wrocławiu... złapani w sieć
11 stycznia 2016, 10:14Ponad 230 naukowców z prawie 30 krajów świata weźmie udział w rozpoczynającej się w poniedziałek 11 stycznia we Wrocławiu trzydniowej interdyscyplinarnej konferencji NetSci-X 2016, poświęconej naukom o sieciach (network science).
Interaktywna instalacja ma wyzwalać refleksję nad przyszłością morskich stworzeń i ludzi
6 grudnia 2021, 12:52"Echoes" to interaktywna instalacja autorstwa Mathiasa Gmachla. Powstała z ok. 4,5 t stali i mierzy ponad 17 m. Przedstawia podświetlonego walenia. Gdy widz za bardzo się do niego zbliży i przekroczy pewną granicę, światła rzeźby przygasają, a ścieżka dźwiękowa przycicha do momentu, aż człowiek odejdzie na "bezpieczną" odległość. Zabieg ten ma pokazać, co się dzieje, gdy ludzie zawłaszczają przestrzeń, której inni mieszkańcy Ziemi potrzebują, by przetrwać.
Interaktywna telewizja w szpitalach
7 sierpnia 2006, 14:04Z usług dostępnych dotychczas jedynie gościom hoteli, mogą obecnie korzystać pacjenci w amerykańskich szpitalach. Dzięki firmie LodgeNet Entertainment Corp., która w 10 szpitalach zainstalowała systemy telewizji interaktywnej, pacjenci mogą zamawiać filmy, które chcieliby zobaczyć, poprosić o jedzenie czy zmianę pościeli.
Na świecie jest więcej otyłych niż ludzi z niedowagą
4 kwietnia 2016, 14:15Na świecie żyje więcej dorosłych osób z otyłością niż z niedowagą.
Poznań: fortyfikacje na mapie. Nowa funkcjonalność portalu Systemu Informacji Przestrzennej
18 lutego 2022, 12:10Mapa na portalu Systemu Informacji Przestrzennej Miasta Poznania ma nową funkcjonalność. Pozwala ona zobaczyć zarysy zarówno zachowanych, jak i nieistniejących już fortyfikacji z czasów zaborów.
Interaktywna kurtyna muzyczna
21 sierpnia 2006, 20:22Kurtyna Świecących Koralików (Light Bead Curtain) jest interaktywną instalacją muzyczną, na której można zagrać, dotykając paciorków. Koraliki są zawieszone na linkach. Po dotknięciu koralik zaczyna świecić i wydaje charakterystyczny tylko dla niego dźwięk.
Graham - nowe ciało australijskiej kampanii bezpieczeństwa na drodze
22 lipca 2016, 11:35Graham to postać z ciałem idealnie dostosowanym do przeżycia wypadku samochodowego. Na zlecenie australijskiej Komisji Wypadków Komunikacyjnych (TAC) stworzyła go Patricia Piccinini. Artystka współpracowała z Christianem Kenfieldem, chirurgiem urazowym ze Szpitala Królewskiego w Melbourne i dr. Davidem Loganem, ekspertem od badania wypadków z Monash University.